T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
VAN / TUŞBA - Alaköy Fatih İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Nis

Öğrencilere düzenli okuma alışkanlığı kazandırmak, araştıran, okuyan, sorgulayan, sağlıklı analiz yapabilen, engin dünya görüşüne sahip, milli-manevi değerlerle donanmış, aklın ve bilimin aydınlığında hareket edebilen bireyler olarak topluma kazandırılmalarını sağlamak, kitaplarla barışık bir sosyal yaşam kültürü oluşturmak, kitaplarla arkadaş olunabileceğini gerçekleştirmek amacıyla Van Valiliği tarafından hazırlanan ''Van Okuyor Projesi '' okulumuzda da uygulanmaktadır. Her hafta düzenli olarak 'Okuma Saati'' uygulanmaktadır.

Mrt

Tuşba milli eğitim müdürlüğü ve tuşba ilçe müftülüğünün düzenlediği "Yüreklerde Akif, Dillerde Hürriyet" adlı kompozisyon yarışmasında dereceye girmeye hak kazanan okulumuz öğrencilerinden Muhammed Alim Öztürkçi ödülünü Tuşba ilçe müftüsü Sebahattin Kesti'nin elinden aldı. Öğrencimiz ailesine ve okulumuza büyük gurur yaşattı.

Mrt

Okulumuzda 18 Mart Çanakkale Zaferini ve Şehitlerini Anma Günü düzenlendi. Okulumuzun düzenlediği törende başta Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, vatanı için çarpışmaktan ve ölmekten çekinmeyen bütün askerlerimizi; şarkılarla, türkülerle, şiirlerle andık. Bu duygu yüklü anma töreninde emeği geçen öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Ock

Lise dönemi, bireyin meslek, kariyer, üniversite gibi seçimleri yaptığı kısaca kendini gerçekleştirebileceği bir tasarım oluşturduğu önemli bir dönemdir. Sınava giren öğrenciler puanlarına göre tercihlerde bulunurken, aynı zamanda "Nasıl bir lise?" sorusuna da cevap aramaktadır. Kariyer yolcuğunun bir parçası olan lise süreci ve seçimindeki en önemli belirleyici, öğrencinin ilgi, istek, yetenekleri, hayattan beklentileri, gelecek ile ilgili tasarımıdır. Çocuklarının başarılı ve iyi bir geleceğe sahip olmasını isteyen ebeveynlerin çocuklarını her yönüyle iyi anlamaları ve tanımalarının lise seçim sürecine katkısı büyüktür.

Bizde 8.Sınıf öğrencilerimizin bir üst eğitim kurumu olan liseler hakkında bilgi edinmelerini sağlamak amacıyla sınıflarda "Lise tanıtım sunumu" gerçekleştirdik.

Ock

Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde: öğrencilerin kendilerini, okul içi ve dışı eğitim imkanlarını, meslekleri ve toplum değerlerini tanımalarına, yeteneklerine uygun bir öğretim programı seçmelerine, sağlıklı ve topluma faydalı bir kişi olarak yetişmelerine yardımcı olabilmek için haklarında toplanılan yeterli ve geçerli bilgilere ihtiyaç vardır. Okullarda öğrenciler hakkında yeterli bilgileri toplayıp sürekli olarak el altında bulundurmadan onlara etkili bir rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti verme imkanı bulunmamaktadır. Bu bakımdan öğrenci tanıma hizmetleri rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ön koşulu niteliğindedir.

Öğrenci hakkında sağlıklı ve sistemli bir şekilde toplanıp kaydedilmiş bütün bilgiler sadece rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde değil öğrenciyle yakından ilgili kişilere de yarar sağlar. Okul yöneticileri: okul müfredatında ve eğitim faaliyetlerinde gerekli değişme ve iyileştirme yapabilmeleri için okuldaki öğrenci nüfusunun niteliklerini, gelişme durumlarını, değişen özelliklerini bu bilgi kayıtlarından tespit edebilir, öğrenci nitelikleri konusunda daha etraflı araştırmalar yapabilirler.

Davranış değiştirme sürecinde en önemli ve işlevsel görevi üstlenen öğretmenler; öğrencilere ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda hayatlarında gerekli olan bilgileri verebilir, her öğrencinin öğrenme kapasitesini tespit edip öğretimlerini ona göre ayarlayabilir ve böylece her öğrencinin kapasitesi oranında eğitim-öğretimden yararlanmasını sağlayabilirler.

Öğrencilerin kapasitelerindeki değişiklikleri daha iyi görebilir, böylece öğrencilerin gelişme seyri hakkında somut bir fikir edinebilirler.

Veliler eldeki bilgiler sayesinde çocuklarını daha iyi tanıyabilir; onların eğitsel, mesleki ve psiko-sosyal gelişimlerini daha somut olarak görebilirler ve dolayısıyla, çocuklarına daha çok yardımcı olabilirler. Öğrenciler hakkında toplanan bilgiler; öğrencilerin kendilerini daha iyi tanımalarına, kendi gelişimlerini daha somut olarak görebilmelerine, yetenekleri ile çalışmaları arasındaki denge ve dengesizlikleri daha açık görebilmelerine ve dolayısıyla daha iyi planlamalar yapabilmelerine yardım eder.

Kısaca özetlersek: eğitim-öğretim sürecinin verimli bir şekilde gerçekleşmesi, çocuğun tatminkar intibahlar sağlayabilmesi, sarsıntısız olarak yaşamını kendisi ve toplum yararına sürdürebilmesi için öğrencileri tüm yönleri ile tanımamızda fayda vardır.

Bizde bu süreçte öğrencilerimizi tanıma tekniklerini kullanarak eğitim öğretimi daha verimli bir hale getirmeye devam ediyoruz.

Ock

Okulumuzun duvarları kültür ve medeniyetimizden izler taşıyan görsel, şiir ve hat sanatı örnekleri ile yeniden şekillendi.Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Ock

İngilizce dersinde eğlenerek öğrenmeye devam ediyoruz. 

Ock

Deneme sınavında başarı gösteren öğrencilere ödülleri verildi.Başarılarının devamını dileriz.

Ara

Ara

 

 

 

 

Hoşgörü ve barışın evrensel sembolü olan Mevlana Celaleddin Rumi, 13. yüzyılda yaşamış ve tüm dünyaya mal olmuş bir İslam alimi, düşünür, şair, sufi ve mutasavvıf. Onu ve düşüncelerini herhangi bir kalıba sokmak, sınırlamak veya belli bir kesime atfetmek yanlış olur. Çünkü kendisi 66 yıllık yaşamı boyunca, Müslüman'ından Gayrimüslim'ine herkese dokunabilmiş, kim olursa olsun herkesi kucaklayabilmiş bir isim. Öyle ki eserleri, onlarca dile çevrilmiş, ardında bıraktığı sema geleneği UNESCO İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesi'ne girmiş ve her yıl yapılan Şeb-i Arus törenleri ile de evrensel bir boyut kazanmış.

 

 

"Ya Olduğun Gibi Görün, Ya da Göründüğün Gibi Ol" sözüyle tanıdığımız Türk Büyüklerimizden Mevlâna Hazretlerini unutmadık.

Kas

Satranç değişik yaş, cinsiyet ve kültürden çocukları, eğlenebilecekleri bir faaliyette biraraya getiren bir köprü gibidir. Satranç dünyanın her yerinde oynandığı için çocuğunuz evrensel bir oyun öğrenmiş olur, dünyanın neresine giderseniz gidin, satranç oynayacak birini bulabilirsiniz.

 

Satranç arkadaşlık duygularını geliştirmesinin yanı sıra diğer okullara karşı takım olarak yapılan turnuvalarda okul ruhunu da güçlendirir. Satranç oynayan çocuklar sportmenliği öğrenir. Satranç, kazandığında alçakgönüllü olmayı ve yenildiğinde vazgeçmemeyi öğretir. Satranç, her yaşta kolaylıkla öğrenilebilen eğlenceli bir oyundur, satranç oynamak için biraraya gelen insanlar gerçekten çok eğlenir. İnandırıcı gelmiyor değil mi? Bir gün okulumuza gelin. Okulumuzu ziyaret ederseniz  bizim ne kadar çok eğlendiğimizi görebilirsiniz.

Kas

Öğrencilerimizin yoğun ders temposu içinde rahatlamaları, takım oyunları ile birlik ruhu, bireysel spor ve etkinliklerle özgüven kazanabilmeleri, bedenlerine ve kişiliklerine karşı olumlu tutum geliştirebilmeleri, yaratıcılık, üretkenlik, estetik gelişim kaydedebilmeleri uygulamalı dersler ve etkinliklerle mümkündür. Her öğrencinin, ilgi duyduğu alanda kendisini geliştirmesi, bu doğrultuda deneyim ve beceri elde etmesi için okullarımızda sanattan spora, yabancı dillerden fen ve sosyal bilimlere, hobi ve yaratıcılıktan doğal yaşama pek çok farklı kategoride öğrenci kulübü bulunmaktadır. Kulüp çalışmalarımız; 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerimize yöneliktir. Eğitim yılı boyunca devam eden kulüp çalışmalarında öğrenciler hem ilgi duydukları alanlarda kendilerini geliştirme hem de keyifli ve renkli çalışmalara imza atma fırsatını elde eder. Uygulamalı ders öğretmenleri ve uzman öğreticilerle sürdürülen çalışmalar sonunda düzenlediğimiz törenler ve etkinliklerde görev alan öğrencilerimiz sorumluluk sahibi olmayı öğrenirler. Bizlerde bu doğrultuda sosyal kulüp danışman öğretmen ve öğrencilerimizi belirleyetek çalışmalarımıza başladık.

Kas

Sağlık Bakanlığı Bilimsel Danışma Kurulu tarafından belirlenen ve güncellenen "Temaslı Takibi, Salgın Yönetimi, Evde Hasta İzleme ve Filyasyon" rehberi doğrultusunda okullarda alınması gereken tedbirleri içeren "Okullarda Kovid-19 Pozitif Vaka Çıkması Durumunda Yapılması Gereken Uygulamalar Rehberi" de güncellendi.

Millî Eğitim Bakanlığınca güncellenen rehber hakkında ilgililerin bilgilendirilmesi, tedbirlerin alınması, uygulama, izleme ve gözetim süreçlerinin hassasiyetle yürütülmesi hususunda bütün illere yazı gönderildi.

Güncellenen rehbere göre yakın temaslı kabul edilen öğrencilerde semptom takibi yapılır, semptom gelişmemiş olanlara 5. günde yapılan PCR sonucunun negatif çıkması durumunda öğrencilerin karantinaları sonlandırılır ve öğrenciler okulda yüz yüze eğitime devam eder.

 

 

Bu tedbirler kapsamında okulumuzda öğretmenlerimiz ile alınan tedbirlere uyma noktasında gerekli tedbirler uygulama noktasında bilgilendirmeler yapıldı.

Kas

 

 

Mûsikî sanatı dinden sonra insanî özellikleri besleyen ve yücelten çok önemli bir sanattır. Sanatlar Allah'ın insanlara birer lütfudur. ... En ilkel dinlerden semâvi dinlere kadar eskiden olduğu gibi günümüzde de güzel ses unsuru dini âyin, ibadet ve törenlerde kullanılagelmiştir ve kullanılmaya de devam edecektir.  

 

 

 

Okulumuz müzik öğretmeni MERVE AĞIR dini musiki çalışmalarına devam ediyor 

Kas

Öğrenclerimize sınav deneyimi kazandırmak, öğrencilerimizin öğrenme eksiklerini tespit etmek ve bunları giderebilmek amacıyla deneme sınavları yapmaya devam ediyoruz. 

 

 

Ara tatil öncesi yaptığımız seviye tespit deneme sınavı sonucunda sınıf bazlı derece yapan öğrencilerimize okul müdürümüz Süheyla NURSES tarafından hediyeleri takdim edildi.